Starta egen insamling

Ett enkelt och roligt sätt att bidra till Scouterna är att starta en egen insamling. Kanske vill du engagera din scoutkår lite extra, samla in pengar i samband med ett äventyr, en högtidsdag, när du fyller du år eller ska gifta dig?

psykisk-halsa-trygg-fritid

Såhär enkelt går det till:

  • Gå in på Starta egen insamling
  • Registrera dig via den blå knappen under bilden “Skapa en egen insamling”
  • Bestäm dig för en summa som du siktar på att samla in, ett slutdatum samt namn på insamlingen och skapa sedan en egen sida enligt mallen med foto och text där du berättar om din insamling
  • När Scouterna sedan godkänt din sida så är det bara att dela din insamling till alla du känner via till exempel Facebook, Twitter, LinkedIn och e-post
  • Dina scoutvänner, familj och bekanta kan nu ge bidrag till din insamling
  • Se din insamling till Scouterna växa och var stolt över att du gör skillnad
  • Meddela Scouterna när du anser din insamling är klart så får du ett gåvobevis med 65 700 tack från Sveriges alla Scouter för att du möjliggör att fler barn och unga kan få en meningsfull fritid där de får växa som individer och uppleva äventyr och kompisar tillsammans!

Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta Scouterna på info@scouterna.se eller 08-568 432 00

Kontakt

Har du frågor eller vill ha mer information? Kontakta gärna:

IMG_1200Sara Zachrisson

Projektledare Insamling och kommunikation
E-post: sara.zachrisson@scouterna.se
Telefon: +46 8 568 432 00
Mobil: +46 720 782 614

* Scouterna har 90-konto och kontrolleras av Svensk Insamlingskontroll, är medlemmar i FRII och är gröna på Givarguidens lista. Under 2016 gick 7,44 % av vår insamling till administrativa kostnader och 2,19 % till insamlingskostnader. Hela 90,37 % gick direkt till ändamålsenlig verksamhet. Under 2016 växte Scouterna med 8 nya världsförbättrare om dagen!